Veckobrev v.5

Hej!

Tack alla barn och föräldrar för trevliga uppföljningssamtal!💕 Sammanfattningsvis kan man säga att barnen hade imponerat på er med sina engelskakunskaper och två vanliga mål nu var ”kunna multiplikationstabellerna 1-9” och ”kunna analoga och digitala klockan”. Som jag sa till er är det toppen att nå dessa mål innan man börjar åk 4. Vi övar mycket på dem i skolan och många barn behöver såklart öva extra hemma. Ta bloggen till hjälp. Där hittar man var i NOMP man kan öva både multiplikation och klocka. Heja heja!🍀

Idag gjorde klassen bakgrundsbilder till iPaden med sina mål, sin IUP. (Individuell utvecklingsplan)

Just nu läser jag boken ”Ishavspiraterna” av Frida Nilsson högt för klassen. Barnen tycker väldigt mycket om boken och jag kan läsa länge för en härligt medryckande, entusiastiskt lyssnande klass.💕

Hör efter med ditt barn vad boken handlar om!🍀

Varje dag försöker jag lägga in två brain breaks under lektionerna. En brain break är precis som det låter, en paus för hjärnan. För barn som sitter stilla mycket kan just sådana pauser förbättra koncentrationen och skapa bättre förutsättning för inlärning. Pausen kan vara någon lek, en dans, rörelser…

Här gör vi brain breaken ”Träna med tärning”.

måndag (8/2) är det studiedag och både skolan + fritids har stängt.

Häng med v.6 ( ansvariga – 3A):

🍀Uppdrag: Ställa sig i brygga

🍀Fredagsfinal: Gammaldags skoldag

Idrott v.6:

Vi tittar på filmen i klassrummet innan onsdag!🌟

Vecka 6:

måndag: OBS! STUDIEDAG (skola och fritids stängt)

tisdag: Läsuppdraget tillbaka!

onsdag: idrott ute

torsdag: Nytt Läsuppdrag med hem! slöjd

fredag: gammaldags skoldag

Trevlig helg!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *